Terima Kasih Kepada Semua Sahabat Yang Sudi Melawat Blog Saya Yang Tidak Seberapa Ini .. Sedikit Sebanyak Kita Berkongsi Ilmu.. Mudah-mudahan Diberkati Ilahi.. Selamat Mencuba

Khamis, 13 Jun 2013

Swiss Jelly


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Assalamualaikum....Hai kawan2...

Huhu....mood tengah rajin nak edit blog nie... Ermm... Di fb sekarang ni tengok ramai yang dah demam biskut raya... Rata kawan2 semuanyer tengah mencuba bermacam2 biskut... Meriah wehhh!!!.... Macam dah tak sabar plak nak raya.... hahaha... Ok... untuk kali nie saya nak perkenalkan biskut yang saya buat pada tahun lepas.... Cuma baru hari nie saya nak edit....huhuhu..




dah mcm serban  pun ada...hahaha


Biskut nie saya namakan dia Swiss Jelly.... Padan la kan dengan bentuk dia yang berpusing2 tue dan ada jelly plak kat atas dia tue.... Berseri jer.... hehe... Rasa dia pada saya bleh tahan sedap la sebab ada campuran susu tepung tu,so dia rasa macam lemak2 manis.... Kalu kawan2 tak  percaya cuba try dulu.... Baru tau macamana rasa dia....Tak rugi mencuba kan.... hehehe...




berseri2 gituuu...


Actually biskut nie saya tak jual tau.... Cuma untuk simpanan & makan2 sendiri jer... Untuk tempahan rasanyer tak  terbuat kot sebab 3 jenis kuih saya yang sebelum nie saya jual pun dah tak menang tangan nak buat .... So pada sape2 yang nak mencuba bleh tengok resepi dibawah yer....Jom!!!!....


Resepi Swiss Jelly

1 ketul butter (250g)

90 g gula halus
120 g tpng jgng
250 g tpng gndm (elok goreng n ayak)
1 sudu susu tpng
vanilin (vanila dlm bentuk serbuk)

Gaul butter dan gula sebati,masukkan serbuk vanillin,masukkan tepung,last masuk susu tepung....Gaul sebati,tekan membulat mcm biasa...Selamat mencuba yer

1 ulasan :

Unknown berkata...

Dlm resepi tak de jelly pun...
Atas biskut tu ceri or jelly..