Terima Kasih Kepada Semua Sahabat Yang Sudi Melawat Blog Saya Yang Tidak Seberapa Ini .. Sedikit Sebanyak Kita Berkongsi Ilmu.. Mudah-mudahan Diberkati Ilahi.. Selamat Mencuba

Rabu, 12 Jun 2013

Tart Gulung


بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم




Assalamualaikum dan salam sejahtera.....

Haiii.... Mood rajin dipagi hari nak mengedit blog....h ahaha.... Jom2 tengok apa yang saya nak edit nie.....





yang nie belum masak


Haaa.... Tart gulung plak.... Saya yakin mesti ramai yang meminati tart gulung nie.... Tambahan plak ada jem nenas lagi kat dalam nyer kan... ( Nama pun Tar Nenaskan ) Jangan kata orang lain, saya sendiri pun adalah salah seorang peminat nyer.... ( Tahap Mania )  huahuahua....



yang nie dah siap bakar



Terasa la kenikmatan nyer bila makan tart gulung nie... Saya lebih suka jenis tart gulung yang doh nyer gebu bila dimakan....





yang nie dah siap masuk balang



Inti plak saya lebih suka yang buat sendiri... Pernah sekali saya beli yang dah siap di kedai bakery, sekali makan .... errrgghhhh yeeerrkkk.... makkk aiiii.... masam giler.... Tak tau lah apa benda yang dia letak... Tahap kemasaman dia lain macam jer rasa.... Tak mungkin nenas semasam tue kan.... huhuhu...



homemade ok....hehehe...


Macam biasa....Pada sape2 yang teringin nak merasa meh order dengan saya.... Bleh pm di FB (HaiDa RifQi) atau hubungi di no.012-5798517.... Insyaallah puas hati... Jom order laju2.... Untuk resepi bleh tengok kat bawah yer... 


Resepi Jem Nenas


3 biji nenas saiz besar

4 cawan gula pasir
sedikit esen vanilla
sedikit pewarna kuning

(parut nenas,tapis buang sedikit air,masuk sume bahan dan kacau sampai kering)



Resepi Doh


250g Buttercup

1 biji kuning telur
sedikit esen vanilla
1 sudu makan gula icing
secubit garam
Tepung gandum ( yang nie x der sukatan yer....masukkan hingga rasa doh tue selesa ditekan....jangan terlalu keras )

Gaul butter bersama gula dan sedikit garam,masukkan telur,esen vanilla,kemudian masukkan tepung sedikit demi sedikit sampai adunan menjadi doh....Selamat mencuba!!!!!

Tiada ulasan :